Nieuws sportschool Multisports

Onder deze categorie willen we graag de nieuws items plaatsen. Het nieuws dat we willen plaatsen kan gaan over de sportschool zelf maar kan ook gaan over tips, qua sporten of voeding.
Wij hopen dat jullie regelmatig komen kijken naar onze nieuwsberichten.

Buikspieren

Als je op het internet zoekt naar tips over buikspieroefeningen kom je heel veel tegen. Veel van hetzelfde met oefeningen en veel tips.
Wat is wel goed en wat niet, wat helpt nu echt en wat niet? Allemaal vragen die dan door mijn hoofd spelen.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat ik heel veel buikspieren getraind heb en ze best 'hard' zijn en ik niet of nauwelijks meer buikspierpijn krijg. Dus het idee heb, ik sta stil!
Juist door ze weinig te doen krijg ik weer buikspierpijn.
Nu is ook mijn ervaring dat je het niet alleen met oefeningen het redt om 'blokjes' te krijgen maar je daar uiteraard echt wel op voeding moet letten. En dat is echt niet altijd makkelijk, zeg maar gerust een opgave.

De hamvraag in dit stukje wat ik schrijf is nu: "wat is daadwerkelijk het beste"? Voor al die tips op het internet is wat voor te zeggen. 

Maar ik kwam dit artikel tegen dat ik eigenlijk met jullie wil delen omdat in dit verhaal naar mijn mening waarheid in zit en vooral ook om 'blessures' te voorkomen.Ik geef dan ook de credits aan de persoon die het geschreven heeft en ga het niet kopieëren en plakken op deze site. Dus ik ben blij met dit artikel en doe er je voordeel mee.

Hiermee ga ik niet zeggen dat ik niet meer af en toe de 'standaard' buikspieren zal gaan doen, maar ik zal toch beter opletten wat goed voor mijn buikspieren is! 

 

 

 

Er is een handig "Push ups" app.

Uit onderzoek blijkt dat simpele, goed uitgevoerde opdrukoefeningen een zeer effectieve manier zijn om je hele conditie te verbeteren. Dat geldt voor mensen van alle leeftijden – ook ouderen hebben veel baat bij opdrukoefeningen.

De meerbuikige spier

Er zijn meer voordelen. Met push-ups versterk je niet alleen je armspieren, maar ook de spieren in je borst, rug, heupen, bekken, benen en vooral, je buik. Opdrukken versterkt in de buik met name de rectus abdominis, de rechte buikspier die ook wel meerbuikige spier wordt genoemd. Zelfs de uitgangspositie van een push-up is al versterkend, waarbij je jezelf een tijdje met gestrekte armen en benen overeind houdt.

Aanrecht of trap

Als het opdrukken in het begin te zwaar is, leun dan eerst tegen bijvoorbeeld een aanrecht, met gestrekte benen, buig dan iets door de armen en duw jezelf weer terug. Zo ga je steeds een stapje verder. Je kunt het ook onderaan de trap doen. Begin bij de vierde trede. Zo duw je jezelf langzaam maar zeker naar een fitter lijf.

Openingstijden

Maandag:
9:00 - 22:00
Dinsdag:
9:00 - 22:00
Woensdag:
9:00 - 22:00
Donderdag:
9:00 - 22:00
Vrijdag:
9:00 - 22:00
Zaterdag:
11:00 - 14:00
Zondag:
11:00 - 14:00

Lidmaatschap

Prijzen vindt u onder lidmaatschap. U kunt ons ook bellen.
Lidmaatschap

Contact

U kunt telefonisch contact met ons opnemen. 026-3214195
Contact

Algemene voorwaarden

U kunt de algemene voorwaarden downloaden.
Algemene voorwaarden

Copyright © 2018 Multisports. Alle rechten voorbehouden.
Webdesign by Puck Ras